Saturday, August 8, 2009

Gud er for meg - God Is For Me


Artikkelen er oversatt til norsk med tillatelse av Steve McVey. The article is translated into Norwegian with permission from Steve McVey.

”Gud er for meg.” Kan du si dette med en dyp indre sikkerhet? Han er det, skjønner du. Når ting går den veien du ønsker, så er Gud for deg. Når livet synes å falle fra hverandre, så er Gud for deg. Når Filisterne jaget etter David nede I Gath, skrev han, ”Dette vet jeg; at Gud er for meg” (Salme 56:9). Det var litt av et tidspunkt å komme med en slik erklæring!

Mange av oss har til tider befunnet oss på et punkt i livet som minner om Davids situasjon. Livet snører seg om oss….fienden virker som om han har trengt oss opp i et hjørne og det ser ikke ut som om det finnes noen utvei. En komfortabel livssituasjon svinner foran øynene våre og verden blir svart.

I slike tider kan vi bli fristet til å rope ut, ”Hvorfor er Gud imot meg?” Ikke David. Han trøstet seg med sannheten, ”Gud er for meg.” Han sa ikke, ”Det jeg føler er at Gud er for meg.” Det er mange ganger i livet at vi ikke føler at Gud er for oss. Nei, han sa, ”Dette vet jeg; at Gud er for meg.”

Klarer du å forsikre deg om denne sannheten i ditt eget liv? Gud er virkelig for deg. Ingenting kan noen gang endre Hans oppfatning eller hjerte overfor deg. Hvis du er Hans barn, så vil Hans kjærlige ømhet mot deg vare for evig (en eller annen gang; les Salme 136!)

Omstendigheter vil av og til virke kvelende på deg, men Gud er for deg! Negative følelser vil tilsynelatende ta kvelertak på deg, men Gud er for deg! Stol på Ham. Når du føler at du er i ferd med å drukne i et hav av problemer, klyng deg fast til din Himmelske Far. Han vil vise seg sterk i din livssituasjon gjennom å forsikre deg om Sin kjærlighet.

Dine omstendigheter vil eller vil ikke bli slik som du ønsker, men Han vil holde deg i sine kjærlige og sterke armer og ømt hviske sin kjærlighet til deg igjen og igjen. Sitt i stillhet et øyeblikk og hør mens Hans kjærlige stemme forsikrer deg om denne sannheten, til du som salmisten kan si, ”Dette vet jeg; at Gud er for meg!”

No comments: